Gaston en Marloes op reis in Canada

Vancouver - Harrison Hot Springs

Om 07.00 uur zitten we alweer bij Cora te eten, een vroege vogel aanbieding. We worden bediend door een vrouw uit Perth.

We kletsen wat over Australië, het is erg druk dus echt tijd heeft ze niet voor een praatje. Om 08.45 uur houden we voor het hotel een taxi aan, de chauffeur komt z'n auto niet uit. Wij de bagage in de achterbak gooien. We moeten naar Templeton Station, vlakbij het vliegveld. Hier worden we om 09.30 uur op gehaald door een shuttle bus die ons naar Abottsford brengt, hier is het camperverhuurbedrijf. De rit duurt ongeveer een uur. De omgeving is niet spectaculair. Als we aankomen worden we opgewacht en ons word verteld dat we bij de campers langs moeten lopen en dat op één van de campers onze naam zal staan. Wow, wat is de camper groot. De camper heeft een slide-out, hiermee wordt het zitgedeelte naar buiten geschoven. Hierdoor creëer je een behoorlijke loopruimte. We worden door Bob geholpen, een Nederlander. Hij verteld ons hoe alles werkt, van binnen is het wel wat gedateerd (vind ik). Willem helpt ons binnen verder met de paperassen. Om 11.45 uur rijden we het terrein af en rijden het avontuur tegemoet. Onze eerste stop is in Chilliwack, waar we boodschappen doen. Dit kost ons twee uur en hebben we nog niet alles wat nodig hebben. Ik heb tig keer winkelende mensen aangeklampt of ze dit of dat ook wisten te staan. Kopen nog een wrap en eten die in de camper op. Om 16.00 uur rijden we Harrison binnen. De camping is geweldig, ziet er zo ontzettend mooi uit. We gooien al het beddengoed en handdoeken in de wasmachine. We zijn helemaal af. Gaston gaat nog even een wandeling maken naar Harrison. Hij vind het er zo leuk dat we er 's avonds gaan eten, in de plaatselijke pub. Het voelt helemaal niet vreemd om weer met je handdoekje over de camping te lopen naar de douches. Het gebouw is verwarmd, wat een luxe. Uitgeput liggen we om 21.30 uur in bed.

Rudie Bourgeois - deVries

Heb met veel belasting uw "reportage" gelezen. Wij gaan namelijk in september 3 weken in British Columbia toeren met een camper. Is Harrison Springs echt de moeite waard? Ik heb een aantal campings bekeken op internet en de meeste kritieken zijn negatief. Zou ik mogen weten op welke camping U heeft gestaan? Bij voorbaat hartelijk dank.