Gaston en Marloes op reis in Canada

Whistler - Vancouver

Tegen 10.00 zijn we weer in Whistler om nog één keer door dit leuke plaatsje te wandelen, het is nu helemaal niet druk. We zien verschillende mensen met ski's op hun schouders lopen om te skiën. Zaterdag zagen we ook veel mensen op de piste, gewoon in korte broek en t-shirt.

Na een cappuccino bij Starbucks lopen we terug naar de camper en rijden we richting Vancouver. De Discovery Coast Tour gaat gewoon verder, de natuur ziet er hier héél anders uit, veel groener. Als we we op de helft zijn komen we bij de Gondola Sea to Sky aan. Natuurlijk nemen we ook deze Gondola, deze gondola is sinds 3 jaar gereed. We gaan 885 meter omhoog, makkie. We hebben een prachtig uitzicht over de Howe Sound, het bosgebied langs de kust en de bergen. Er zijn prachtige platforms ontworpen en er is een hangbrug die we oversteken. Weer een indrukwekkende plek om af te strepen.

Daarna komen we in Squamish, hier wonen indianen, zij worden met veel respect behandeld. De weg slingert hier langs de kust en het is smal en het wegdek is slecht. Om even voor drieën arriveren we op de camping bij Vancouver, checken in en gaan direct richting Surrey, waar we een familie bbq hebben bij Maria en Tony.

Om 16.30 uur arriveren we daar, we zijn best moe na zo'n lange dag. Het is reuze gezellig en onze vermoeidheid zijn we snel vergeten. We ontmoeten ook big Mike, de zoon van Tony en zijn vrouw Michelle, hun dochter Reese en de moeder van Michelle. Sindy en John zijn hier ook, kom je familie uit Nederland hier tegen, hoe bijzonder kan dat zijn. Rond 20.30 uur vertrekt iedereen en wij stappen ook een kwartiertje later op. We komen dwars door Down Town Vancouver, was niet de bedoeling, ik vond het geweldig, alles verlicht. Om 22.00 uur zijn we op de camping. Wat een dag.

Michiel

John Stassen?