Gaston en Marloes op reis in Canada

Whistler vanuit de lucht

We hebben voor vandaag een vlucht geboekt met een watervliegtuig, om 15.30 uur moeten we ons melden. We parkeren bij een golfbaan en lopen dan naar het Green Lake. We mogen al vrij snel instappen met 8 andere personen. We hebben gekozen voor de Spectacular Glacier Tour, een vlucht van een half uur boven de besneeuwde bergtoppen en gletsjers. Het taxiën op het water duurt best lang, maar wel erg leuk. Dan gaan we de lucht in en we weten niet wat we zien, alleen maar bergen, honderden, niet te geloven. We zitten achter elkaar en hebben een koptelefoon op en kunnen daardoor niet communiceren met elkaar, alleen met de piloot. We steken constant duimen naar elkaar op en mimen, wat een geweldige ervaring is dit. Gisteren op de Top of the World en nu nog boven deze top. Natuurlijk hoop ik dat de piloot niet tegen een bergwand op zal vliegen, want we hebben af en toe behoorlijk last van turbulentie. Het half uur is zo voorbij als je zo geniet. De piloot maakt een zachte landing op het water en dan staan we weer met beide benen op de grond, een ervaring om nooit te vergeten.