Gaston en Marloes op reis in Canada

Vancouver mountains

Zoals elke dag de laatste week kunnen we ook vandaag buiten ontbijten.

Vandaag gaan we naar de Capilano Suspension Bridge, gisteren hebben we ontdekt dat er vanuit Vancouver Down Town een gratis shuttle gaat naar deze hangbrug. We nemen de bus naar Vancouver en stappen over in de shuttle bus. Na ongeveer een half uur rijden zijn we er, het is enorm druk en dat komt vooral omdat de massa zich niet kan verspreiden. Deze hangbrug is 136 meter lang en 70 meter hoog. We lopen de brug over en gaan dan genieten van de Treetops Adventure Walkway, met uitzicht over het regenwoud, de rivier en het ravijn. Gaston gaat nog de klif wandeling lopen.

Vanuit hier willen we naar de Grouse Mountain en vragen bij de informatie balie hoe we dar het beste naar toe kunnen gaan. We gaan met het openbaar vervoer, we zien wel hoe we terugkomen. Toch nog een behoorlijk ritje. Voor ons staan een paar dames uit India die met creditcard willen betalen, maar niet weten hoe het moet. Op laatst willen ze contant betalen, maar dat vinden ze te duur en vertrekken. Zo zijn we 20 minuten verder.

Er zijn 2 gondola's en je word met 50 man in zo'n ding gepropt. Het uitkijkpunt is 1200 meter hoog, je hebt een spectaculair uitzicht over de stad en de natuur. Je kan zelfs Mount Baker en Vancouver Island zien. Als we boven zijn gaan we eerst lunchen en genieten van het uitzicht. Daarna lopen we naar de stoeltjeslift en komen langs een show met lumberjacks, we blijven even kijken. Klunend door de sneeuw (verkeerd pad gekozen) komen we bij de stoeltjeslift aan, deze lift gaat schuin omhoog en we zijn allebeide bang dat we er uit donderen omdat de stang die ons tegen moet houden niet helemaal sluit.

Boven aangkomen nemen we de lift weer naar beneden en nu het hoogtepunt van deze dag: op een rots ligt een grizzlybeer ons aan te kijken, wauw. We willen nog wel een keer naar boven om de beer te bekijken, een meisje een paar stoeltjes voor ons is zo'n beetje hysterisch over de beer die ze net zag, ze klamt iedereen aan of ze de beer wel hebben gezien. Was ook super, alsof de beer op ons lag te wachten.

Als we helemaal weer beneden zijn met de gondola, zoeken we weer een bus op, we krijgen advies en laten ons ergens bij een mall afzetten en moeten aan de overkant van de weg de juiste bus nemen, dus niet. Staan we dan, op een bepaald moment stappen we toch maar in een bus op goed geluk, de chauffeur heeft wel wat medelijden met ons en zet ons zo dicht mogelijk bij de camping af, hij is er niet helemaal gerust op.