Gaston en Marloes op reis in Canada

Whistler

Omdat het gisteren nogal een lange reisdag was, hebben we besloten om vanochtend het rustig aan te doen, eindelijk eens tijd om wat te lezen.

De camping ligt net iets buiten Whistler en voor de mensen die van wandelen houden, perfect om er naar toe te lopen. Wij gaan met de camper en zien dat de gratis parkeerplaats vol is en gaan dan iets verder omhoog, waar je kan parkeren en de gondola naar het dorp kan nemen.

Als we uitstappen zie ik een raar beest over de parkeerplaats lopen, even omschakelen, het is een beer, nog een keer, het is een beer. Gaston is de verstandigste van ons en loopt terug naar de camper, ik ben zo gefascineerd dat ik er het liefst naar toe zou lopen. Gaston roept dat ik terug naar de camper moet komen, oké dat doe ik dan ook maar. We volgen 'm tot hij het bos in is.

De gondola gaat vandaag niet richting het stadje omdat het niet zo druk is, dus weer naar de gratis parkeergelegenheid en wachten op een plek. We lopen door Whistler, wat een fantastische plek om te zijn. Één en al gezelligheid, terrasjes, winkeltjes en bandjes die op straat spelen. De olympische ringen en pilaar waar in 2010 het olympisch vuur brandde staan er ook nog.

Het is 33 graden en de zon schijnt behoorlijk fel. We kopen kaartjes voor de gondola, we kunnen ze de hele dag gebruiken voor verschillende trajecten. We gaan eerst met de gondola naar Whistler Mountain, vandaar uit nemen we de stoeltjeslift (de Peak Express) naar de Top of the World Summit, één van de mooiste plekken op aarde, vind ik. De hoogte in de bergen, de sneeuw en de lekkere temperatuur zorgt ervoor dat je helemaal zen word. In de Roundhouse Lodge lunchen we en gaan daarna de Peak 2 Peak gondola nemen, dit is werelds langste niet ondersteunende kabelbaan, de hoogste ter wereld en langste kabelbaan ( het lijkt Australië wel, die hebben ook altijd de grootste, de langste, de breedste van één of ander).

Het was een geweldige ervaring, we vonden het zo geweldig dat 4x de Peak 2 Peak gondola hebben genomen. Je gaat van Whistler Mountain naar Blackcomb Mountain of andersom. Ondertussen is het bijna 17.00 uur en nemen een andere gondola naar het dorp. We drinken een biertje bij een pub, het is ontzettend warm en bier is de beste dorstlesser op dit moment. Na ons drankje lopen we het dorp verder in en gaan nog ergens een hapje eten, Gaston een kipburger en ik neem een broodje gebakken zalm. Om 20.30 uur zijn weer op de camping, wat een 'awesome day'.