Gaston en Marloes op reis in Canada

Peachland - Revelstoke

Om 06.30 uur staat de zon al hoog aan de hemel en voelt al lekker warm aan. We gaan douchen en rustig ontbijten, bekijken de route en vertrekken om 8.45 uur. De bezinetank is nog een kwart vol maar we besluiten om 'm toch vol te gooien. Er gaat 105 liter in, gelukkig is de benzine prijs hier betaalbaar. Het is behoorlijk druk op de weg en moeten goed opletten. We rijden door de stad Kelowna, waar het ook erg druk is. De omgeving is anders dan gisteren. Na anderhalf uur nemen we een kleine break, bij het Kalamalka meer stoppen we even. Vanaf boven zag het erg mooi uit, maar als we beneden zijn kunnen we door de bebossing niets van het meer zien. We gaan verder richting Mount Revelstoke Park, dit is een gebied met contrasten. We zien al snel besneeuwde bergtoppen maar ook weilanden met koeien, valleien met gekleurde bloemen. De route is adembenemend. Om 14.30 uur komen we aan in Revelstoke, eerst doen we nog een poging qua boodschappen. Hopelijk hebben ze hier de ingrediënten die ik nog mis. Gelukkig, hier hebben ze alles wat ik nog miste. Om 14.30 uur nestelen we ons op de camping. Eerst nog lunchen en dan lopen we naar het Williams Lake, wat hier aan de camping ligt. Er is een paar dagen geleden is er een beer op deze camping gesignaleerd, we zijn benieuwd of we hem hier nog gaan spotten. Aan het meer is een groepje jongeren tenten aan het opzetten, de leider komt naar ons toe en maakt een praatje met ons. Zijn schoonouders zijn Nederlanders, hij verteld dat hij meester is en dat hij met zijn klas (15 kinderen, van 10 tot 12 jaar) op kamp is. Ze moeten zich zelf helemaal redden, hebben ze iets niet bij zich dan kunnen ze het met de anderen ruilen voor het gene dat ze nodig hebben. We zijn gaan liggen op een heuveltje en genieten van de warmte. We koken samen, het wordt vandaag een saus van kip met champignons, rijst en sla erbij. Was erg lekker. Om 21.00 uur kan ik mijn ogen niet open houden en val als een blok in slaap. Het blijkt een beetje te regenen en Gaston haalt snel alle spullen naar binnen.